fredag 13 februari 2015

#celluriots

Ni vet, den här grejen att skvallerpressen förföljer kända kvinnor på stranden, fotar dem och sedan zoomar in/placerar en röd ring runt celluliterna? Nyligen blev Scarlett Johansson och artonåriga fotomodellen Kendall Jenner utsatta för häcklande på nätet på grund av sådana bilder, på närmast obefintliga celluliter. 
Fan liksom, alla vi som har kroppar som läses som kvinnliga har celluliter- mer eller mindre. Det är ett av alla områden på våra kroppar som vi fostras att skämmas över, ha komplex över och vilja förändra- trots att det är helt naturligt och något vi alla har.

Under ett antal inlägg framöver kommer jag att fokusera på celluliter. Det blir fakta om celluliter, analyser av synen på lår med celluliter som defekta, och så vill jag peppa er läsare att slå tillbaka så att vi kan hjälpa varandra att acceptera oss själva som vi är.


Jag kämpar med att acceptera mina celluliter, och denna dag säger jag fuck you åt komplexen och misogynin som begränsar våra liv. Härmed vägrar jag skämmas, och hoppas att ni vill joina mig på denna hashtag:#celluriots


1 kommentar:

  1. Jag tycker inte att benen behöver vara helt släta. Dina ben är fina, du behöver absolut inte ha komplex för dina celluliter.

    SvaraRadera